KWASY TŁUSZCZOWE OMEGA – 6

Czy wpływają na stan zdrowia osób starszych?

Coraz mniejsza sprawność organizmu, liczne problemy zdrowotne, brak aktywności fizycznej i uboga dieta zwłaszcza w podeszłym wieku, to już tylko niewielki krok do poważniejszych problemów zdrowotnych. Naturalnym staje się dla nas, że osoby starsze borykają się z kilkoma poważnymi chorobami jednocześnie. Jednak czy zawsze musi tak być?

Czy prawidłowa dieta osób starszych ma wpływ na długość ich życia?

Wczytaj się w szczegóły!

  • Jaki wpływ na organizm osób starszych mają kwasy omega-6?
  • Które produkty zawierają najwięcej kwasów omega-6?
  • Równowaga pomiędzy kwasami omega-3, a omega-6.

3 WAŻNE PYTANIA, KTÓRE ZAMIENIAMY W KONKRETNE ODPOWIEDZI
NEWSY Z KWASÓW WZIĘTE

Włącz ZDROWĄ ciekawość

  1. Czy wiesz, że…
  • Kwasy omega poprawiają samopoczucie i niedopuszczają do rozwoju depresji?

Kwasy wspomagają pracę mózgu oraz neuroprzekaźników.

  1. Czy wiesz, że…
  • Olej słonecznikowy ma więcej witaminy E niż oliwa z oliwek?

Dlatego tak ważne jest stosowanie urozmaiconej diety.

  1. Czy wiesz, że…
  • Olej sojowy jest doskonałym źródłem lecytyny, która ma wpływ na jakość widzenia?

Olej sojowy możesz dodać do sałatek, surówek, sosów, gotowania oraz krótkiego smażenia.

 

Kwasy omega-6

Jak wpływają na organizm osób starszych?

Kwasy tłuszczowe omega-6 z rodziny kwasów tłuszczowych wielonienasyconych, są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W podeszłym wieku ludzki organizm staje się bardziej podatny na kolejne przypadłości, jednak odpowiednia podaż kwasów omega-6:

  • wspomaga pracę układu odpornościowego, dzięki czemu spada podatność na infekcje wirusowe i bakteryjne;
  • poprawia funkcjonowanie układu krwionośnego, a tym samym oddala widmo nadciśnienia, zawałów serca oraz udarów;
  • wspiera odbudowę komórek oraz poprawia wygląd skóry;
  • usprawnia prawidłowe przekazywanie impulsów w układzie nerwowym;
  • zmniejsza zawartość złego cholesterolu we krwi oraz niweluje ryzyko miażdżycy.

Źródła kwasów omega-6

Prowadzenie dokładnych notatek o spożywanych produktach każdego dnia oraz badanie składu tkanki tłuszczowej, pozwala ocenić czy dostarczamy organizmowi wystarczającej ilości kwasów omega-6. W przypadku ich drastycznych niedoborów konieczne jest włączenie do diety produktów takich ja:

  • oleje pochodzenia roślinnego – olej słonecznikowy, z pestek winogron i sezamowy;
  • orzechy – laskowe, nerkowca oraz pistacje;

Warto jednak pamiętać, że powyższe oleje roślinne można spożywać wyłącznie w postacie surowej – nie powinno się ich używać do smażenia.
Kwasy tłuszczowe omega -3 i omega-6

W wielu przypadkach kwasy omega-3 i omega-6 działają na siebie antagonistycznie, co przy zaburzeniu prawidłowych proporcji może prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem.

Dla zachowania zdrowia oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu, zaleca się, aby proporcja tych kwasów wynosiła 5:1, czyli na każde pięć łyżeczek oleju słonecznikowego przypadała jedna łyżeczka oliwy z oliwek.

Jeśli dostarczenie idealnej proporcji kwasów wraz z pożywieniem jest niemożliwe, należy rozważyć odpowiednią suplementację.

Źródło: https://www.natural.pl/news/kwasy-tluszczowe-omega/

Related

Któż z nas nie lubi wakacji i okresu, podczas którego możemy się spodziewać cudownej pogody. Jest to...