Od czółenek damskich do szpilek – jak tego dokonać?

Nie ma chyba na świecie kobiety, która nie patrzy z podziwem na Panie na czerwonym dywanie, które dumnie, pewnie i płynnie poruszają się po nim w butach na niebotycznie wysokich obcasach… Niejedna kobieta w takiej chwili zastanawia się, jakim cudem udaje im się nie tylko stać, ale jeszcze chodzić na szpilkach, które sprawiają, że stopa ułożona jest niemal pionowo, a cały ciężar ciała spoczywa na palcach u stóp. Oczywiście duże znaczenie ma tu samo podłoże – równe i chroniące przed poślizgiem – jednak to nie jedyna tajemnica sukcesu, a co więcej, każda kobieta przechadzająca się ulicami miast i stąpająca po nierównym asfalcie czy kostce, także może robić to w szpilkach!

Trening czyni mistrza.

Podstawą do nauki chodzenia w takich właśnie butach jest dobry plan – bez niego najpewniej każde kolejne wyjście w szpilkach skończy się katastrofą. Aby plan działania okazał się skuteczny, nie wystarczy jedynie „popróbować” chodzenia w szpilkach w domu – równe podłoże, brak różnic wysokości i dostępność punktów podparcia sprawiają bowiem, że taki trening nijak się ma do faktycznego wyjścia na miasto, na obcasie wyższym niż 12 cm.

Nie jest to jednak zabieg bezwartościowy. Na pewno takie przechadzanie się po domu w szpilkach to dobry sposób na to, aby przyzwyczaić stopy do specyficznego ich ułożenia i nauczyć się właściwe rozkładać ciężar ciała. Warto jednak uzupełnić takie ćwiczenia o ćwiczenia praktyczne „w terenie”, które rozpocząć można od chodzenia na co dzień w czółenkach damskich.

Praktyka przede wszystkim!

Nauka chodzenia na wysokim obcasie powinna zacząć się od bezpiecznej i wygodnej wysokości, na stabilnym obcasie np. na słupku, którą zapewniają czółenka damskie. Taki model obuwia jest idealny, aby przyzwyczajać stopy do określonej wysokości, a potem stopniowo podnosić sobie poprzeczkę.

Nie trzeba jednak od razu z czółenek damskich na obcasie ok. 5 cm przerzucać się na 15 cm szpilki. Warto natomiast zadbać o to, by w garderobie pojawiło się kilka par czółenek z różną wysokością obcasa i różnym jego kształtem. W ofercie sklepów obuwniczych be problemu zaopatrzyć się można nawet w czółenka damskie na 8 – 9 cm, wąskich słupkach, od których już prosta droga do swobodnego poruszania się w szpilkach.

Daj sobie odpocząć!

W trakcie tak intensywnej nauki nie wolno jednak zapomnieć o tym, ze 12 czy 15 cm obcas wymaga od ciała ogromnego wysiłku, a sama wysokość nie jest naturalna ani dla stóp, ani dla kręgosłupa, dlatego bardzo ważny jest także odpoczynek i regeneracja.

Ciepłe kąpiele z dodatki wartościowych soli lub olejków eterycznych, ćwiczenie relaksacyjne, rozciąganie – to tylko niektóre metody pozwalające na to, by zachować zdrowie i pozwolić nogom i kręgosłupowi odpocząć po kilku godzinach wysiłku na wysokim obcasie.

Grafika pochodzi ze strony Noevision.pl

Related

Według wielu osób ból zęba należy do najgorszych dolegliwości bólowych. Trzeba więc robić wszystko,...