Jeśli kiedykolwiek zarezerwowałeś hotel lub kupiłeś bilet lotniczy online, na pewno zauważyłeś, że podobne oferty „prześladują” Cię wkrótce potem w sieciach społecznościowych i na innych stronach, które odwiedzasz – nawet jeśli nie kupiłeś biletu lub jeśli już wróciłeś z podróży.
Remarketing to strategia marketingu cyfrowego, która polega na ponownym oddziaływaniu na użytkowników, którzy wcześniej weszli w interakcję z Twoją stroną internetową, poprzez wysyłanie im reklam.
Podobieństwa i różnice między remarketingiem a retargetingiem
Dla wielu osób te dwa pojęcia są tożsame. Możesz zobaczyć, jak ludzie używają ich zamiennie, aby mówić o tym samym w wielu postach online. Remarketing jest pojęciem szerszym niż retargeting. Remarketing może być używany do mówienia o każdej strategii wykorzystywanej do odzyskania klienta (zarówno offline jak i online).
Z kolei retargeting jest w 100% skoncentrowany na sferze cyfrowej. Obecnie w świecie online usłyszysz zarówno wyraz remarketing, jak i retargeting, gdy mowa idzie o tej samej strategii (kierowanie do klientów, którzy weszli w interakcję z Twoją stroną internetową), choć prawda jest taka, że nie są one tożsame. Można powiedzieć, że retargeting jest rodzajem remarketingu.
Porzucone koszyki na zakupy
Dodajesz coś do koszyka i już masz zamiar zapłacić, ale wtedy dzwoni telefon. To przyjaciel, z którym dawno nie rozmawiałeś i spędzasz dłuższą chwilę na rozmowie… zapominając o tym, co kupowałeś. Co się dzieje potem? Następnego dnia dostajesz maila od sklepu, który:
- Pyta, czy masz wątpliwości.
- Daje Ci możliwość porozmawiania z obsługą klienta.
- Daje Ci 5% zniżki, aby zachęcić Cię do zakupu.
- Przypomina, że wysyłka jest darmowa i że produkt dotrze do Ciebie w ciągu 2 dni.
Wynik? Większa konwersja.
Do tych, którzy już kupili
Mamy tendencję do zapominania o tych, którzy już dokonali zakupów, a to straszny błąd. Wyobraź sobie, że masz sklep z technologiami i że ktoś właśnie kupił aparat fotograficzny. Oprócz tego, że oznaczyłeś tę osobę jako „zainteresowaną fotografią „, zauważyłeś, że kupiła lustrzankę z domyślnym obiektywem dołączonym do każdego opakowania.
W kolejnych miesiącach wysyłasz jej e-maile o różnych typach obiektywów i o tym, jakie zdjęcia można robić każdym z nich. Narzędzie zauważa, że kliknęli oni we wszystko, co związane jest z obiektywami makro, więc wysyłasz im kolejnego maila z rabatem na obiektywy makro tylko dla stałych klientów. Remarketing daje Ci nieograniczone możliwości cross-sellingu.