Szkolenie sprzedażowe – jak znaleźć odpowiedniego trenera?

Osoba, która prowadzi szkolenie, ma bardzo duże znaczenie dla jego skuteczności. Dotyczy to przede wszystkim zagadnień wymagających także umiejętności praktycznych. W takim przypadku konieczne jest nie tylko przedstawienie ciekawego wykładu, ale także przygotowanie warsztatów.

Doświadczenie

Szkolenia sprzedaż wymagają dużego doświadczenia od trenera, który będzie je prowadził. Nie chodzi jedynie o praktykę w nauczaniu, ale przede wszystkim o doświadczenie w pracy zawodowej. Dobry trener musi być handlowcem z odpowiednim stażem, najlepiej w kilku różnych firmach, od małych przedsiębiorstw po duże korporacje.

Warto pamiętać, że tylko praca w zawodzie daje możliwość osobistego zweryfikowania teorii znajdujących się w różnych podręcznikach sprzedaży. Jednocześnie jest to bogate źródło różnych prawdziwych sytuacji, które doskonale nadają się jako studium przypadku do wykorzystania na zajęciach.

Dodatkowo doświadczony trener będzie również większym autorytetem dla uczestników szkolenia sprzedaż. Pracownicy będą wiedzieli, że mają do czynienia z osobą, która wie o czym mówi i nie przedstawia im jedynie suchych faktów.

Odpowiednia postawa

Podejście ma duże znaczenie do sukcesu w sprzedaży. Dobry trener prowadzący szkolenie sprzedażowe powinien zwracać uwagę nie tylko na wiedzę swoich uczniów oraz ich umiejętności, ale również na podejście do pracy i stopień zaangażowania w wykonywane obowiązki. Nastawienie do pracy to jeden z czynników, które stosunkowo trudno zmienić. Aby wpłynąć na postawy pracowników, trener sam musi być zaangażowany w swoją prace i powinien inspirować uczestników szkolenia.

Profesjonalny trener wie jak poprowadzić szkolenie sprzedaż tak, aby oddziaływać na nastawienie uczestników zajęć. Będzie to szczególnie skuteczne w przypadku dłuższych zajęć, rozłożonych w czasie.

Na co uważać?

Na rynku działa wielu trenerów prowadzących szkolenia sprzedażowe. Często takie osoby chwalą się różnymi osiągnięciami w postaci certyfikatów lub faktem, że należą do szeregu stowarzyszeń. Zawsze warto podchodzić podejrzliwie do takich deklaracji. Certyfikaty mogą być nic nieznaczącym papierkiem, podobnie jest także w przypadku stowarzyszeń.

Dużo większe znaczenie ma doświadczenie zawodowe. Dlatego przed zaangażowaniem trenera należy przede wszystkim sprawdzić, gdzie wcześniej pracował oraz jaki ma staż w handlu – to będzie najlepsze źródło wiedzy na temat jego kompetencji.

Zadowolenie uczestników

Oczywiście ważną miarą umiejętności danego trenera jest satysfakcja uczestników poprzednich zajęć. Dlatego warto poszukać informacji o danej osobie. Często dzięki opiniom innych można się dowiedzieć, jak tak naprawdę wyglądają dane zajęcia, czy są prowadzone w ciekawe sposób i czy rzeczywiście zawierają elementy praktyczne.

Warto także pamiętać o tym, żeby nie oszczędzać za wszelką cenę na szkoleniach sprzedaż, ponieważ w przypadku bardzo niskich kosztów trudno jest oczekiwać wysokiego poziomu. Lepiej zainwestować w droższe zajęcia, które przyniosą lepsze efekty.

Related

Znalezienie właściwej pracy aktualnie nie jest już tak dużym wyzwaniem, jak miało to miejsce jeszcze...