Każdy z nas, przynajmniej raz w orku, korzysta z pomocy lekarza rodzinnego: zazwyczaj jest to wykonanie podstawowych badań, wizyta podczas podejrzenia choroby. Wizyty mogą dotyczyć również porady związanej z naszym samopoczuciem czy prośbą o skierowanie do specjalisty. Jako pacjenci naszym obowiązkiem jest rejestracja w godzinach porannych i stawienie się o określonej godzinie w przychodni. Jak wygląda praca po drugiej stronie recepcji?
Praca w przychodni zależy oczywiście od piastowanego stanowiska. W przychodni zatrudnieni są lekarze pierwszego kontaktu, specjaliści, pracownicy administracyjni, pielęgniarki, laboranci, osoby odpowiedzialne za utrzymanie porządku. Osoby pracujące na recepcji zazwyczaj mają ręce pełne roboty: od samego rana muszą odbierać telefony od osób pragnących umówić się na wizytę lekarską, szukać kartotek pacjentów. Ich obowiązkiem jest również ustalanie grafiku na zbliżające się tygodnie oraz takie dopasowanie godzin pracy, aby z pomocy lekarskiej mogły korzystać osoby zarówno pracujące w klasycznych godzinach 8-16, jak i na popołudniowe czy wieczorne zmiany.
Nowoczesne oprogramowanie dla przychodni
Współcześnie praca w recepcji stała się znacznie prostsza, a wszystko to za sprawą specjalistycznego oprogramowania dla lekarzy. Oprogramowanie to tworzone jest w celu usprawnienia codziennej pracy pracowników danej placówki medycznej. Oprogramowanie takie znajduje zastosowanie zarówno w szpitalach, prywatnych praktykach lekarskich, przychodniach rehabilitacyjnych oraz sanatoriach.
Co oferuje tego rodzaju produkt? Przede wszystkim obejmuje on moduły takie jak rejestrowanie pacjentów, tworzenie list odwiedzin lekarskich, fakturowanie, księgowość, zarządzanie kadrami. Przejrzysty interfejs sprawia, że codzienna praca w programie nie jest trudna, i nawet starsi użytkownicy bez problemu poradzą sobie z jego obsługą.