W dobie urządzeń mobilnych, coraz więcej osób za ich pomocą korzysta z internetu. Wymusza to na właścicielach firm, otworzenie się na tego typu użytkowników i tworzenie wersji mobilnych swoich serwisów. Podążając za trendami rynkowymi nie tracą klientów, wręcz przeciwnie zyskują ich coraz więcej.
Mobilna strona internetowa – zasady jej projektowania
Mobilną wersje serwisu można stworzyć w dwojaki sposób:
– dostosowując istniejącą wersję strony do urządzeń mobilnych;
– projektując osobna stronę do mobilnego przeglądania.
Bardziej praktyczne jest drugie rozwiązanie, z uwagi na większe mozliwości projektowania stron internetowych funkcjonalnych i komfortowych dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Projektowanie stron internetowych mobilnych z reguły odbywa się w oparciu o sztandarową zasadę – mobilna wersja serwisu powinna być lekka a zarazem treściwa. Lekka, ponieważ strona nie obciąża serwera (np. poprzez rozbudowaną grafikę) oraz treściwa dlatego, że zawiera niezbędne i pożądane informacje dla danej grupy jej użytkowników.
Uniwersalny przekaz z intuicyjnym menu
Projektowanie stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych kładzie nacisk na odpowiednio przygotowany przekaz. Najlepiej jeśli jest uniwersalny – dostosowany do wielkości wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Poza tym w przypadku projektowania mobilnych stron www istotny jest minimalizm dotyczący przekazywanych treści oraz intuicyjne menu, które znacznie ułatwia poszukiwanie pożądanych informacji. Jeśli użytkownik nie znajdzie szybko, tego czego szuka, zrezygnuje opuszczając stronę. Dla danej firmy może oznaczać to utratę co najmniej jednego potencjalnego klienta.
Mobilna strona pod konkretnym adresem
Projektowanie stron internetowych w wersjach mobilnych powinno wiązać się z wybraniem jej domeny, pod którą użytkownicy odnajdą dany serwis. Najlepiej sprawdzają się tak zwane subdomeny, bo dzięki nim użytkownicy nie muszą pamiętać pod jakim adresem został dany serwis zarejestrowany, co znacznie ułatwia im dotarcie do poszukiwanej strony www.
Rosnąca liczbę użytkowników urządzeń mobilnych sprawia, że wersja mobilna serwisu internetowego staje się niezbędną inwestycją każdej firmy, która chce podążać za nowymi trendami rynkowymi.
Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio