Kopiarka – kupno czy wynajem?

Kserokopiarka jest niezbędna praktycznie w każdym biurze. Jednocześnie zakup tego typu urządzeń jest dosyć dużym wydatkiem i może przekroczyć możliwości finansowe niejednej firmy.

Praktyczne kopiarki do biura

Urządzenia przeznaczone do kopiowania różnego rodzaju materiałów, a także do drukowania i skanowania muszą znaleźć się w każdym biurze – bez nich przygotowanie szeregu ważnych dokumentów staje się praktycznie niemożliwe. Dużą popularnością cieszą się przede wszystkim urządzenia wielofunkcyjne, które mogą wykonywać wiele różnych zadań.

Trzeba jednak liczyć się z faktem, że zakup kopiarek stanowi stosunkowo duży wydatek. Zaopatrzenie nawet niedużego biura w niezbędne wyposażenie do konkretny koszt, który będzie miał wpływ na budżet firmy. Dlatego warto brać pod uwagę także możliwość wydzierżawienia takiego sprzętu.

Zakup kopiarek

Zainwestowanie w nowe urządzenie może okazać się dobrym rozwiązaniem, gdy duże znaczenie ma jakość przygotowywanych materiałów. Nowoczesne narzędzia charakteryzują się przede wszystkim bardzo dobrymi parametrami, które pozwalają na tworzenie kopii dokumentów o wysokiej rozdzielczości. Dobre kopiarki charakteryzuje również duża sprawność działania, która odczuwalnie zwiększa wydajność pracy.

Jednocześnie należy brać pod uwagę, że taki sprzęt jest po prostu drogi. Zakup naprawdę dobrego urządzenia jest także zbędny w przypadku wielu firm. Dodatkowo mniejsze przedsiębiorstwa mogą nie mieć wystarczających środków na tego typu inwestycję. W takiej sytuacji najbardziej korzystnym rozwiązaniem może być skorzystanie z usług firm oferujących dzierżawę urządzeń biurowych.

Wynajem urządzeń

Wynajem kopiarki jest w niektórych przypadkach stosunkowo opłacalny. Oczywiście w takim przypadku trzeba liczyć się z systematycznym ponoszeniem kosztów związanych z dzierżawą. Jednocześnie jest to jednak często jedynie dostępne rozwiązanie dla małych lub początkujących firm. Jednocześnie w przypadku dzierżawy urządzenia nie trzeba się troszczyć o jego serwis – wszystkie obowiązki związane z usuwaniem ewentualnych usterek sprzętu, a nawet jego wymianą w przypadku poważnej awarii, będą spoczywać na firmie zajmującej się wynajmem.

Ostateczne decyzja o wynajmie lub zakupie takiego urządzenia będzie uzależniona przede wszystkim od konkretnych potrzeb oraz możliwości finansowych danej firmy. Większe przedsiębiorstwa na pewno nie będą miały problemu z zakupem własnego sprzętu i mogą zdecydować się na zainwestowanie w nowoczesne, wydajne urządzenie z dodatkowymi funkcjami.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Bimit-Mita

Related

Czy łatwo będzie namówić przedsiębiorcę do tego, aby przeprowadzić audyt ISO 45001? Niby nie powinno...